Cerita keduapuluh enam

Nur Atika Mohd Haris
1 December 2012 ·

sekali lagi antara istri2 mu digangu olehmu..Allahu Allah.awk tak tahukan semua msg2 itu difwd pd sy?..membaca msg2 tersebut mendetikkan di dalam hati bahawa awk masih belum berubah..berapa kali sy minta pd awk agar jgn mngganggu istri2 awk..sudahlah wanita2 ini yg mnjadi ibu & ayah bg anak2nya..bekerja keras mmbnting tulang demi membesarkan amanah Allah tetapi emosi wanita2 ini terus diganggu oleh insan yg mngaku sudah insaf dan berubah..sudahlah..hentikan lakonan itu!

ya..dulu diri ini diam setiap kali ayat2 istri nusyuz dikeluarkn..tp bukan sekarang kerana dirimu sudah terlalu jauh mmpermainkan ayat2 Allah..mnggunakan ayat2 Allah utk mempertahankan diri! jgn berselindung daripada ayt2 suci itu! terpulanglah jika nak memanggil diri ini istri nusyuz sekalipun..terpulanglah..

TAPI...BERHENTI DARIPADA MMPERMAINKAN EMOSI ISTRI2MU.. diam diri ini xbermakna diri ini bisu tapi fikirlah kenapa sekarang ianya bersuara?

"berkata benarlah walaupun pahit" yap..sekalipun ibu,ayah hatta suami sekalipun..mereka juga MAKLUK Allah termasuklah AWAK Razis..jgn lupa jnji kita sebelum kita dilahirkn dimuka bumi ini..

Berani sungguh awk memegang Al quran dan bersumpah palsu..BERANI sgt awk! Masih ingat lagi wktu dirimu berada di dalam masjid dan bersumpah palsu sekali lagi? Tak takutkan akan dilaknati Quran..Razis..razis...jgn mempermainkn agama mngikut nfsumu!

Tak takutkah saat Izrael datang mnjemputmu..adakah masih boleh dirimu menipu...bolehkah dirimu mnjawab setiap insan yg dizalimimu di akhirat sana?bagaimana pula amanah yg Allah berikn padmu?setiap wanita yg pernah jd istrimu mahupun yg masih istrimu?anak2mu..

SYABAS RAZIS..AWK MEMANG BERANI..JAWABLAH SEMUANYA DGN 'BERANI' DIHADAPAN ALLAH..

https://www.facebook.com/nuratika.mohdharis/posts/4969494156361

-----------

Nur Atika Mohd Haris
3 December 2012 ·

Baru sahaja selesai berukhuwwah dgn salah seorang wanita yg juga hmpir2 mnjadi mngsa si romeo..alhamdulilah..kuat semangat orangnya.agak lama juga kami berborak..

Jadi sama2 kita fikirkan adakah benar dia dah brhijrah seperti katanya atau kata2 itu ingin mngaburi semuanya? Jika benar..mengapa wanita yg bukan mahramnya dihubungi?

Terpulang jika anda ingin menyalahkn saya seperti mesej yg brtalu2 masuk meminta sy utk berhenti..maaf sy xmampu berhenti tambahan pula mngetahui si romeo terus mncari mngsa..tp sy hargai anda sanggup msg sy di inbox.. +ve or - ve sy terima ..itu dah lumrah..

tapi sama2lah kita fikirkan..

https://www.facebook.com/nuratika.mohdharis/posts/4983082936072

----------

Nur Atika Mohd Haris
5 December 2012 ·

Alhamdulilah...amat2 bersyukur dalam melihat setiap ketentuan taqdir Allah atas hamba yg lemah ini..

Penantian selama setahun benar2 tak sia2..bahkan kerana menunggu lamanya sebegitu...lebih terasa nikmatnya..apatah lagi bagi mereka yg mnunggu lebih lama..sungguh diakui hebat mereka!

Berdiri lemah memandang wajah hakim..silih berganti melihat encik peguam yg terus mengeluarkan hujahnya membelaku..hanya 1 dalam hati.."Ya Allah..lepaskan aku daripadanya."

Jawapanku pada hakim:"Sungguh saya xredha perbuatannya atas diri saya."

Berganti2 ibu dan kakakku dipanggil ke kandang saksi..tersentuh hatiku sebagai anak melihat ibuku seperti tidak mahu membuka pekung menantu kesayangnnya ketika dahulu tapi yg dizalimi adalah anaknya!maka dgn kekuatan yg ada digagahi juga lisan brbicara.

Alhamdulilah..hakim menjatuhkan talak ba'en bg fasakh yg dipohon.. Alhamdulilah..amat2 brsyukur
kiki emoticon

Bagi adik beradikku sekalian yg Allah temukan kita atas ikatan yg suci walaupun mungkin sedikit pahit pada awalnya..tp ambillah hikmahnya..kita bersaudara kini. Hubungan kita ada awalnya..insha Allah tiada akhirnya..sama ada kalian ada zuruat dengannya ataupun tidak,teruslah membela diri kalian daripadanya!biarlah kita menunggu seribu tahun sekalipun..tp sekurang2nya ada usaha ke arah itu..berjuanglah!
kiki emoticon

tapi..jangan sesekali fikir diri ini akan berhenti dari perjuangan ini sekalipun title istri sudah diambil.masih byk perlu diusahakan. masih byk insan yg mungkin akan mnjadi mngsa..nauzubillah..

https://www.facebook.com/nuratika.mohdharis/posts/4990958132947

-------------

Nur Atika Mohd Haris
6 December 2012 ·

Lihat..adakah mereka semua akan diam? tak..tak ada sesiapa yg mahu diri mereka dizalimi..

1 demi 1 msg masuk ke dalam inbox..mata membaca dgn penuh minat..rata2 mereka tertipu..tp xtahu mngadu kpda siapa..

wang, kehormatan, kepercayaan dan lain2 di tipu sehabis mungkin.. mengucap panjang mmbaca semua itu..

Dan diri ini semakin yakin dengan keputusan yg dibuat utk membongkar kejahatan si alam2 kucing..

Cacian & hinaan dah biasa..tp janji Allah itu sebagai pujukan diri & juga mereka yg menyokongku tanpa lelah walau ada antara mereka yg memang tak dikenali tp kalam2 mereka menguatkanku..terima kasih sahabt!

jangan fikir apabila status diri ini berubah..maka akan berubah juga perjuangan ini.TIDAK

Sekejap shaja di dunia ini..yg kekal di akhirat sana jd apa jawapanku pabila ditanya usahaku mghalang kezaliman tersebut..

Aku taklah sehebat serikandi Islam tetapi walaupun begitu aku ingin mnjadi sperti burung kecil yg brusaha memadamkan api yg mmbakar kekasih Allah itu..

*Dan..kalian yg mnjadi mangsanya kupinta tolonglah tampil..sekurang2nya inbox dalam mesej...

*yg memberi komen pd kalam2ku...tolong copy & paste cerita anda ditipu ke dalam inbox sy..tak kira lah, wang, harga diri atau apa pun..

*jangan risau,tanpa izin kalian sy xkan letakkan cerita kalian dlm wall sy..sy akan meminta izin kalian dahulu..jika kalian tak benarkan maka sekali2 diri ini tak layak melakukannya..

https://www.facebook.com/nuratika.mohdharis/posts/4995861375525

-------------

Nur Atika Mohd Haris
9 December 2012 ·

Assalammualikum.. bersabarlah disetiap kegusaranmu wahai adiku, perihmu masih ada jalanya jangan pernah men tidak kan hukum yang ada di bumi Allah sesungguhnya dikau adalah orang terpilih antara bilangan manusia yang ada..perjuangan muslimat hingga ke syurga. in shaa allah
Selama Matahari masih bersinar, selama Matahari masih terbit dari timur, selama Matahari masih tenggelam kebarat, Kita masih ada waktu, masih ada saat untuk memperbaiki kehidupan, masih ada jalan untuk berbuat lebih baik dari yang sebelumnya.
Tidak ada kata berhenti demi kebaikan dan kehidupan yang lebih sempurna, tak ada kata bosan dan lelah demi menyesuaikan diri terhadap perubahan, adalah keniscayaan yang ada dialam kehidupan kita ini, tak ada satu dan sesuatu apapun yang bergeming tetap langgeng, kecuali perubahan itu sendiri, yang mengharu biru di sekitar hidup kita. Hanya Tuhan yang abadi Maha Pencipta seluruh sekalian alam kita ini.
Tidak ada yang membedakan manusia dalam menghadapi kehidupan, kecuali ketaatan dan kepasrahannya atas kehendak Hukum2 alam dan kehendak Tuhan semata. Kepasrahan kita adalah menyesuaikan diri, beradaptasi, mengintegrasikan diri kepada setiap perubahan kehidupan, agar kita tetap ada dan mampu hidup bertahan arungi kehidupan.
Hanya dengan memberi tanpa harap kembali, akan membuka tabir dan jalan bagi sesama, untuk kembali kepada jalan keselamatan,
Memaafkan dan uluran tangan adalah pintu kembali dalam kehidupan tenteram yang menenteramkan.

mempertahankan HAK kita, laginya sebagai seorang wanita yang mana wanita telah dimuliakan Allah sejak zaman nabi dahulu, tiada yang perlu dicurigai adiku, jalanmu jalan yang benar tegak mu jihad lillahi, inilah yang kita inginkan menoleh lalu menggapai tangan untuk kita sesama wanita in shaa Allah.. wallahu qalam

**Kata2 diatas adalah kalam dari Ustazah Asni Abu Mansor yang masuk menziarahi inbox saya.alhamdulilah..walaupun ustzah sibuk dengan aktivitinya tapi tak lupa memberi sokongan kepada saudara seislamnya..

**Begitu juga antara kalian yg terus - menerus memberi semangat ..syukran jazilan..Hnya Allah dapat membalas jasa kalian

**Lihatlah..betapa ramai yang menyokong kita termasuk mereka yg kita yakini ilmunya byk didada turut memberi sokongan moral..Nah..apa lagi yg kita mahu? Bangkitlah wahai insan yg dizalimi olehnya..Tampil..Kekuatn kami pada anda dan kekuatan kita dari Allah..jangan duduk diam dan meredhai dizalimi. Marilah kita bersatu. Berhenti fikir -ve. Mereka tak tahu apa2..jadi mereka bersuara begitu..jangan salahkan mereka..

**Bulan 4 tak lama..pejam celik ianya menjelma..hadirlah..sebagai saksi..

https://www.facebook.com/nuratika.mohdharis/posts/10200099463470565

-----------

Nur Atika Mohd Haris
12 December 2012 ·

Hari Isnin lepas dua orang ustazah datang ke rumah.Dari JAWI selepas melihat kad bukti mereka.mempersilakan mereka berdua duduk..mereka mengambil tempat di atas lantai kerana keadaan rumah yg agak sempit.

Mereka mengintai Adawiyah & Aisyah yg sedang nyenyak di dalam buaian.mereka mula menjalankan tugas mereka dgn meminta penjelasan serta bukti2 dariku..

Adawiyah & Aisyah yg seperti mengetahui hajat kedatangan mereka yg sedari tadi lena dilamun mimpi tiba2 terjaga..

Memang kebiasaannya begitu..seolah2 jangan disebut nama itu dihadapan mereka..

Tanganku terus mengangkat Aisyah lalu diberikan kepada adikku untuk menjaganya sebentar..Niatku moga mudah tetamu itu kulayan

Adawiyah pula kuberikan kepada salah seorang ustazah kerana tidak mahu mngecewakn prmintaannya.Kubisikkan ke telinga si buah hatiku itu agar menjaga akhlak..alhamdulilah..sepanjang temu bual kami Adawiyah tak meragam sehingga ustazah tersebut mengatakan"Baik budinya..seolah tahu keadaan uminya." Aku tersenyum sambil melihat Adawiyah di didukung ustazah tersebut.

Alhamdulilah..aku berharap..kali ini ini hukuman yg dikenakan kepadanya akan membuat dia benar2 insaf bukan lakonan lagi..

Antara soalan yg sering ditanyakan kepadaku tak terkecuali ditanyakan ustazah2 tersebut,"masih adakah perasaan atika padanya?"

Aku tersenyum."Jika saya katakan ini mungkin ustazah xpercaya sebab ramai xpercaya..perasaan tersebut dah lama terkubur dgn kepalsuan lidahnya..tapi walau apa pun anak sy adalah anaknya juga.

Kata ustazah tersebut,mereka nak sabitkan si dia atas kes mempermainkan agama Islam..

beberapa gambar diambil dan untuk akhirnya soalan ini ditanyakan kepadaku."atika sudi untuk terus dihubungi sehingga tamatnya kes ini?"

Kulihat Adawiyah yg sedang bermain dengan insan yg baru dilihatnya.."Saya sanggup terus dihubungi & mnjadi saksi utk kes ini". Jawabku.

Kedua2 ustazah tersebut tersenyum mendengar jawapanku.Mereka akan lebih semnagt utk mngendalikan kes ini..Alhamdulilah..

https://www.facebook.com/nuratika.mohdharis/posts/10200113563743063

------------

Nur Atika Mohd Haris
29 December 2012 ·

Dua hari sahaja tidak menjenguk fb. Membiarkan seketika diskusi ilmiah di sini. Dengan izin Allah kdua princess tidak sihat..berulang alik ke hospital. Alhmdulilah..kini keduanya beransur pulih. Hanya bintik kemerahn di kulit Aisyah masih tegar meninggalkan si kecil ini. Membiarkan juga 'inbox' dikunjungi insan2 yg kebanyakannya melontarkan pelbagai persoalan terutamanya mereka yg ingin mengetahui cerita MR R . Tak kurang juga kata2 semangat & kritikan serta persoaln agma memberiknku pelbagai rasa.

Tiba-tiba mata menangkap satu mesej dari insan yg memang ingin kutemui.. alhamdulilah..

Siapa dia?
Dia adalah insan yg kukenali melalui MR R . Hatiku mengatakan dia juga tertipu dengan 'kealiman' susuk tubuh yg dimaksudkan itu.

Alhamdulilah..moga terjawab satu lagi teka teki ini..

https://www.facebook.com/nuratika.mohdharis/posts/10200210190798679

------------

Nur Atika Mohd Haris
30 December 2012 ·

BANTULAH mereka yg dizalimi & yg menzalimi..

yg menzalimi? Bagaimana?

BANTU HALANG SI DIA DARI TERUS MENZALIMI

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200215687296088&set=a.4582269475986.2185350.1269434289&type=1

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.