Cerita keempatpuluh lima

Nur Atika Mohd Haris
25 August at 17:48 ·

Pegawai polis datang ziarah ke rumah. Menjalankan tugas mereka atas siasatan report yg dibuat ke atasku.

Macam biasa. Aku dah sedia. Dulu pun aku dah berdepan keadaan seperti ini.

Bezanya, dulu AdaSha tiada..hari ini mereka menemaniku.

Alhamdulilah...aku rasa lebih kuat.

Ummi dtg kepadaku. Kulihat raut wajah seorang ibu yg sangat tabah. Dia tahu perjuanganku.

Aku bisik pada dia: tolong doakan tika. Tika yakin, Allah pilih tika atas jalan ini.

Seriously, aku sendiri sebak melafazkannya. Namun, perjuangan harus diteruskan.

Nampak mata ummi berkaca-kaca. Mungkin menahan sebak di dada drpd dilihat olehku.

AdaSha tetap riang gembira. Anak kecil...
Mereka tak tahu, org yg me'report' ummi mereka adalah abi mereka sendiri.

Terkadang pegawai polis mengusik AdaSha, malu2 mereka jadinya.

Wahai Allah, kuatkan aku atas jalan ini.

Jika kalian mengatakan buka aib, sy juga terpalit. Aib sy juga terbuka. Sebab, kami masih ada kaitan. Hakikatnya, anak2 sy adalah anak2nya. Tapi, krn tidak mahu ada lagi tangisan di luar sana kerana tertipu maka sy sebarkan.

Yes...sy bekas isterinya. Stop tnya pasal ni.

Dan jgn tanya sy apa cerita ni? Tak faham la, sape dia?
Sy dh up semua kat status sy. Rajin2kan diri baca.

Sy dh cuba semampu sy. Tlg usahakan org2 yg awk syg terjaga.

Sy bukan sesiapa..sy nk tolong bg yg nk ditolong.

Sy tiada kuasa, tp sy yakin akan kuasa Allah



0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.